FANDOM

Percy Jackson
Percy Jackson
Pełne imię Perseusz Jackson
Tytuł(y) Zbawiciel Olimpu

Chłopak Annabeth Chase
Syn Posejdona/Neptuna
Heros z przepowiedni 7
Grupowy Domku 3
Aquaman, Wodnik (dla Leona Valdeza)
Glonomóżdżek (dla Annabeth Chase)
Persiu (dla Clarrise La Rue)
Perry Johnson (dla Dionizosa)

Rodzina Posejdon (ojciec)

Sally Jackson (matka) Estelle Blofis, Kumopoleja, Rode (przyrodnie siostry) Tryton, Skiron, Tezeusz, Bellerofont (przyrodni bracia) Paul Blofis (ojczym) Amfitryta (macocha) Zeus, Hades (stryjowie) Hera, Hestia i Demeter (ciotki) Thalia Grace, Bianca di Angelo, Hebe, Ejlejtyja, Enyo, Atena, Artemida (kuzynki) Nico di Angelo, Jason Grace, Perseusz, Herakles (kuzyni)

Przynależność Półbogowie
Broń Orkan (Anyklasmos)
Włosy Czarne
Oczy Morskie (zielono-niebieskie)
Status Żywy
Percy Jackson- główny bohater. Syn Posejdona i Sally Jackson. W wieku dwunastu lat dowiedział się, że jest herosem. Chodził do klasy z Groverem Underwoodem, satyrem opiekunem. Kiedy atakuje go Erynia Grover i Sally zabierają go do Obozu Herosów, gdzie poznaje swoją przyszłą dziewczynę Annabeth Chase.

Złodziej PiorunaEdytuj

Percy to zwyczajny nastolatek z ADHD i dysleksją. Kiedy jednak jego nauczycielka matematyki, pani Dodds atakuje go, jego przyjaciel Grover i jego matka Sally postanawiają zabrać chłopaka do obozu, do którego chciał go posłać ojciec. Przed samym wejściem do obozu matka Percy'ego wyparowuje. Percy dowiaduje się, że znalazł się w Obozie Herosów, a on sam jest półbogiem. Kiedy budzi się kilka dni później poznaje Annabeth Chase. W koordynatorze zajęć Percy rozpoznaje swojego byłego już nauczyciela historii, który w Obozie znany jest jako Chejron. Chłopak poznaje również Luke'a Castellana i Clarisse. Niedługo potem, podczas bitwy o sztandar Percy dowiaduje się, że jest synem Posejdona, boga mórz. Percy jest posądzany o kradzież najgroźniejszej broni świata, Pioruna Zeusa, w zwiążku z czym może powstać wojna między bogami. Percy rusza na misję z Groverem i Annabeth podczas, której walczą z wieloma potworami i udają się do Podziemia, między innymi po to, aby odzyskać matkę Percy'ego, Sally. Percy wraz z przyjaciółmi wydostaje się ze świata umarłych i toczy walkę z Aresem. Percy oddaje Piorun Zeusowi, odzyskuje matkę i wraca do Obozu. Na koniec dowiaduje się, że Luke, tak naprawdę chciał go zabić.
Percy991

Percy- FanArt